Wednesday 13 April 2011

now i feel what they felt.

salam.

hai!
hmm..minggu ni budak asasi uitm bising2.
ada yang frust,ada yang gembira
ada yg start dalam dilema*termasuklah aku*
semua sebab result dah kluar.
bila teringat result aku,
aku teringat result sem 1 ak.
bleh dikatakan teruk le jugak.
and.
aku terima.
maybe tu takdir yang Allah bagi kat aku.
maybe ada hikmah.
sebab sebelum2 ni,ak diberi rezeki yang agak murah dalam exam.
i mean result upsr.pmr ngan spm ak agak membanggakan walaupun x der ler sehebat en.azali azlan kan....
haha
bila aku cek result ak *result sem 1*,ak x rsa apa sangat.
xp,
ak mula start frust bila teringatkan harapan mak abah tersayang yang betul2 nak aku sambung degree farmasi.

ada satu hari tu,,fon aku bunyi,,abah aku kol..

(skip)
abah : ni abah nak bagitau,,anak sepupu abah yang blajaq kat indon tu dah balik msia,,ala..yang sambung bahagian farmasi tu,,
aku : awat??
abah : hang habih asasi ni ambik la farmasi,,
aku : x mau ah..ingat senang ka nak dapat..*teringat result exam sem 1
abah : ala...hang belom apa2 lagi dah xmau.hang tengok dia(anak sepupu) balek2 dah dpat reja truih.
aku : hmm..tengok la dulu.

sebenarnyer, lepas2 ckp ngan abah yang tersayang,,aku mula start menyesal,,sebab x buat yang terbaik.
and,,yes,,aku menangis..
aku klu boleh betul2 nak mintak maaf kat mak ngan abah sebab main2 sem 1 ari tu.
mak ngan abah betul2 berharap aku dapat amek farmasi.
tapi.
tyme tu,,ak rsa mcm betul2 dah kecewakan mak ngan abah.

dan disebabkan result tu jugak,,
aku dapat rsa apa yang kawan2 aku kat sekolah dulu rasa.
malu bila orang tanya result exam.
sbb teruk.
macam nak sembunyi jek.

apapon,
sem 2 ni,
aku x expect dapat result camtu,
xp.
at least bagi harapan kat aku nak amek isi degree farmasi kat borang upu tu.
walaupun aku x rasa aku akan dapat degree farmasi nanti,,at least,,
ak ada harapan.walaupun x banyak,,nak dapat sambung deg farmasi nanti.


in my mind,

zafirah



No comments:

Post a Comment